lördag 4 februari 2012

Förlåt!

Att jag inte har bloggat så mycket som jag brukar men jag har haft fullt upp. Nu har jag städat Nias bur och varit med henne lite:) Har lärt känna hennes personlighet nu också:)

Nia!
Personlighet: Lätt sur (fast hon är ganska rolig när hon är sur). Lätt skrämd, kelig när hon vill vara det, spralig:) Hon är ganska bestämd och blir arg om det inte blir som hon vill.

Favosak: Än så länge så vet jag inte.

Favogodis: Hon gillar morötter men jag har inte provat så många godissorter:)

Hatar: När hon inte får som hon vill.

Älskar: Vet inte riktigt vad hon älskar, men hon gillar när man klappar henne på huvudet (mellan ögonen).

Extra fakta: Först kändes det som att jag hade valt fel kanin och att det inte var rätt, för hon sprattlade och var sur och rädd hela tiden men sen när jag började att lära känna henne så kände jag ett hopp i mig, så just nu så försöker jag lära henne att inte sprattla och det går framåt:) Jag älskar henne redan! Det trodde jag inte jag skulle göra:)

Det är allt jag vet om henne nu men jag kommer ju att lära känna henne mer;) Ska bli kul och se hur hon reagerar med andra kaniner för på tisdag så ska kanske Nellies kanin Strössel och Nia träffas:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar