söndag 4 mars 2012

DAG 12- Vart jag har rest.

Jag har varit i Turkiet, Bulgarien och England:) 

Jag var på språkresa i England och det var skiiiiiit kul!!!! Det var nog det bästa äventyret jag har gjort! Det var så fint där, särskilt i Brighton! Vi bodde i Eastborne men vi åkte och shoppa i London och Brighton:) I London var det JÄTTE dyrt så där handlade jag bara 2 nagellack men i Brighton var det ganska billigt, speciellt på primarkt som fanns även i Eastborne:) Jag åkte dit på språkresa med Nellie och vi bodde hos en världfamilj, dom var jätte snälla! Det jobbigaste var att åka dit för det tog typ 6 timmar i bil, 1 timme med färjan och sen 1 timme på flygplanet-.- Men det bästa var ALLT ANNAT!! Om någon funderar på att åka på språkresa så rekommenderar jag att ni gör det för det blir ert livs äventyr jag lovar!!

När jag var typ 5 år åkte vi till Bulgarien med mina kusiner och deras familj samt farmor och farfar:) Det var jätte kul men jag kommer inte ihåg så mycket av det. Det jag kommer ihåg allra mest är när jag kom bort så jag skriver lite om det: Vi var och kollade i lite affärer på gatan då jag trodde att dom gick före mig så jag sprang ikapp dom, men när jag skulle säga en sak till mamma och jag kollade upp så var det inte mamma och pappa jag hade följt med så jag blev jätte rädd och stannade där jag var och efter en stund så hittade farmor mig och gick tillbaka till alla andra. När jag kollar på ett kort precis efter jag kom bort så ser man att mamma hade gråtit och att hon var ganska lättad:P

När jag var typ 10-11 år så åkte vi till Turkiet:) Där bodde vi på ett hotell som var ganska lyxigt:) Där hände det inte nått speciellt utan det var bara en allmänt chill semester:) Det vi gjorde mest där det var att bada i havet och i poolen:) Vi var där med min sysling Filip som var 5 år då och hans föräldrar:) Men vi var inte bara med dom utan vi var lite för oss själva också:) Det var jätte härligt i turkiet!!
På vägen till England:P

Havet i England:)

Piren i England!

Det var stenstrand i England:)

Under piren:)

Under piren:)
Jag hade inga bilder när jag var i Turkiet eller Bulgarien på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar