onsdag 9 maj 2012

Besluts ångest-.-

Nu har jag besluts ångest:( Nia är ju ganska agresiv och jag vill lugna ner henne, så jag funderar på att köpa en kill-kompis till henne, men sen har jag läst att dom kan bli lugnare utav att kastrera henne också, så jag vet inte om jag ska köpa en kompis till henne eller om jag ska kastrera henne, för om jag köper en kompis åt henne är hon aldrig ensam, men då kan det vara så att jag måste kastrera henne för hon kan bli sur om han inte "gör sitt jobb":(((( Vad ska jag göra? Jag vill bara det bästa för henne men jag vet inte vad det är:(

1 kommentar:

  1. Låt henne komma ut mer! :)
    Massvis!
    Är ute med min ena hane i ca. 3 timmar per dag.
    Annars blir han aggressiv.

    Men om jag inte är ute med han den tiden , så kan jag inte ha kvar han.
    Det är det bästa för han , och annars får man tänka om.
    Det kan ochså vara maten , ger du henne mycket godis?
    Eller bara bas maten , dvs hö och pellets ?
    Annars får du börja träna lydnad med henne , då tränar hon hjärnan.

    Tycker inte det är värt att kastrera honor.
    Det är mycket större risk än med hanar.
    Vissa kaniner är ju ochså 'elaka' det får man acceptera.
    Annars så är hon i tonårs stadiet.
    Det kan vara upp tills de fyller 1 år.
    Så jag tycker du kan vänta.
    Det går över, kan jag nästan lova dej.
    Så vänta och se.
    Annars har hon ont någon stans.
    Då blir vissa kaniner aggressiva.

    SvaraRadera